بهرام عظیمی که پس از پخش مجموعه انیمیشن ‌های ترافیکی معروف به “سیا ساکتی” در ایران به شهرت رسید اخیرا ساخت انیمیشن سینمایی “تهران ۱۵۰۰” را پس از 4 سال به اتمام رسانده که در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر با حضور تمام بازیگرانش به نمایش در خواهد آمد و پیش‌بینی می‌شود در بخش نگاه نو (فیلم‌های اول و دوم) حضور داشته باشد. تصاویر آماده نمایش این انیمیشن برای اولین بار در غرفه انیمیشن “تهران ۱۵۰۰” در سی و سومین جشنواره انسی فرانسه به نمایش درآمد و پوستر فیلم رونمایی شد.

انیمیشن جنجالی تهران ۱۵۰۰

انیمیشن “تهران ۱۵۰۰” که سال ۱۵۰۰ شمسی (110 سال بعد) را به تصویر می‌کشد با تلاش بیش از ۲۵۰ نفر از هنرمندان کشور در تخصص های مختلف و با حمایت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده و از شخصیت‌ و کاراکترهای بازیگران مشهور سینما بهره برده است. “تهران ۱۵۰۰” فیلمی است که بازیگر اصلی آن مهران مدیری است اما جالب اینجاست که او تنها در این فیلم صدای خود را دوبله می کند و چهره اش کاملا با انیمیشن بازسازی شده است.

در انیمیشن “تهران ۱۵۰۰” از كاراكترهای هدیه‌ تهرانی، مهران مدیری، بهرام رادان، گوهر خیراندیش، مهتاب نصیرپور، محمدرضا شریفی‌نیا، حبیب رضایی، حسام نواب‌صفوی و ماشاءالله شاهمرادی زاده بهره گرفته شده و این بازیگران نقش‌های خود را دوبله كرده‌اند. طی ۲ هفته گذشته همه بازیگران اصلی بعد از ۳ سال که از تاریخ اولین دوبله رادیویی آن ها می گذشت، به استودیوی انجمن گویندگان جوان آمدند و دوبله نهایی این فیلم را انجام دادند.

انیمیشن جنجالی تهران ۱۵۰۰

بهرام عظیمی” کارگردان این فیلم در این رابطه گفت: “تهران ۱۵۰۰” صد در صد یک انیمیشن ایرانی است. حال و هوای فیلم، طراحی ها، وسایل، فضاهای مختلف، لباس ها، دیالوگ ها و از همه مهم تر داستان فیلم کاملاً ایرانی است. این انیمیشن با استاندارهای بین ‌المللی و با موضوع مسائل شهری ساخته شده، داستان آن روایت طنزی از زندگی شهری مردم تهران است که در سال ۱۵۰۰ برخلاف پیشرفت ‌هایی که صورت گرفته، هنوز خصوصیات اخلاقی‌‌ سابق را دارند و همچنان همان مردمند.

این طرح زیبا رو از دست نده!
دانلود طرح لایه باز مدال و برچسب Badges and Tags PSD Template

وی افزود: این فیلم اولین فیلم انیمیشن سینمایی ایران نیست ولی برای اولین بار است که به غیر از صدا از چهره بازیگران مطرح نیز برای یک انیمیشن سینمایی کاراکتر ساخته شده است. عظیمی ادامه داد: از تکنیک های مختلفی برای جان بخشی کاراکترهای فیلم استفاده شده است، یک تیم قدرتمند از هنرمندان تئاتر به سرپرستی “سیروس کهوری نژاد” تمام پلان های فیلم را در فضایی رئال بازی کردند و در حقیقت تایمینگ حرکات کاراکترهای فیلم بر اساس بازی آن ها شکل گرفته است.

فیلمنامه “تهران ۱۵۰۰” را امیر مسعود علمداری و بهرام عظیمی با مشاوره محمد رحمانیان، پیمان معادی حبیب رضایی و رضا رفیع نوشته‌اند. فیلم در ژانر کمدی است و داستان آن درباره گذشته و حال پیرمردی ۱۶۰ ساله به‌نام اکبرآقا (مهران مدیری) است و زمان داستان ۱۵ روز قبل از تحویل سال ۱۵۰۰ هجری شمسی است. در سال ۱۵۰۰ ربات‌ها در کنار مردم زندگی می‌کنند و آدم‌های پولدار می‌توانند با امکانات پیشرفته پزشکی تا ۱۶۰ سال زندگی کنند.

 

باکس دانلود
QR Code For:  MRT
راهنمای نصب
توضیحات و مشخصات
مشخصات
سیستم مورد نیاز
نویسنده: shahram
نظرات: بدون نظر

برچسب ها

دیدگاه های کاربران

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.

رزرو تبلیغات در این مکان

مطالب بر اساس


رزرو تبلیغات در این مکان

نرم افزار های ضروری